Je bent verhuurder of huurder van bedrijfsruimte. Er is een huurovereenkomst ondertekend, maar weet je waarvoor je precies hebt getekend? Ben je bijvoorbeeld goed op de hoogte van de wettelijke regels wanneer je de bedrijfsruimte wilt opzeggen? De huurder, maar vooral de verhuurder, moeten strenge wettelijke regels in acht nemen. En wat doe je wanneer er sprake is van wanbetaling? Er zijn tal van aspecten waar je aan moet denken bij het huren of verhuren van bedrijfsruimte.
In deze paper hebben onze advocaten de belangrijkste aandachtspunten en tips voor huurders en verhuurders van bedrijfsruimten op een rij gezet.
Download de whitepaper ‘Bedrijfsruimte huren of verhuren?’
"Wat zijn de rechten en plichten van de huurder en verhuurder? Zorg dat je op de hoogte bent en voorkom daarmee onaangename verrassingen!"
“Als je niet het juiste contract gebruikt, kan dat tot onaangename verrassingen leiden. Stel dat je besluit een ruimte te (ver)huren als showroom. Dat geldt als ‘overige bedrijfsruimte’. Dat zet je vervolgens in het contract, maar het was de bedoeling om daar ook producten te verkopen. Dan geldt de ‘showroom’ waarschijnlijk alsnog als ‘winkel’ en zitten de huurder en verhuurder opeens vast aan (tenminste) vijf jaar huur. Want dat is de regel voor winkels.”
Mr. Marten R. van Buiten, Advocaat-partner bij Spectrum Advocaten
Houdt zich bezig met vastgoedrecht, waaronder huur van bedrijfsruimte
Eerlijke en transparante advocaten met een praktische kijk op zaken.
Met aanmelding voor de nieuwsbrief geef ik Spectrum Advocaten toestemming voor het verwerken van mijn persoonsgegevens overeenkomstig het door Spectrum Advocaten opgestelde privacy statement